4 Lip Brak komentarzy admin Zdrowe odżywianie , ,

Atrakcyjna, szczupła, umięśniona sylwetka to coś, o czym marzy wielu ludzi. Osoby, który wcześniej nie miały zbyt dużo wspólnego ze sportem, ale w końcu postanowiły, że trzeba coś zmienić w swoim życiu i wziąć się za siebie, obawiają się, że odchudzanie i trening to skomplikowane rzeczy, z którymi sobie sami nie poradzą. Jest to zdecydowanie mylne myślenie, które może prowadzić do porzucenia planów o sporcie. Wkraczając do świata fitness, pamiętajmy, że nie musimy od razu kupować usług trenera personalnego czy dietetyka. Oczywiście, pomoc takiej osoby jest bardzo przydatna, ale nie jest niezbędna. Początkujący mogą znaleźć wiele poradników, informacji oraz porad w specjalistycznych książkach na temat treningu i odżywiania oraz w Internecie na tematycznych portalach czy blogach, których obecnie w sieci można znaleźć naprawdę sporo.

Rzeczą szczególnie ważną, o której nie należy zapominać, jest fakt, że odchudzanie to proces, który wymaga połączenia kilku składowych części. Owszem, jest możliwe schudnięcie za pomocą samych ćwiczeń lub samej diety, ale dużo bardziej skuteczną metodą jest połączenie obu tych czynników. Osoby, które chcą szybko schudnąć decydują się na coraz popularniejsze głodówki, które drastycznie zmniejszają bilans kaloryczny w ich codziennym jadłospisie. Taka dieta będzie dietą odchudzającą, ale może niekorzystnie wpłynąć na nasze zdrowie. Z racji na mniejszą kaloryczność posiłków, ciężko będzie dostarczać wszystkich niezbędnych makroelementów i mikroelementów. A niedobory witamin i minerałów mogą prowadzić do naprawdę poważnych powikłań i konsekwencji zdrowotnych. Najważniejszą rzeczą będzie w tym przypadku umiar.

Zdrowa dieta i ćwiczenia fizyczne zapewnią nam osiągnięcie pożądanej wagi i korzystnie wpłyną na zdrowie. Wybór treningu należy do nas: możemy się zapisać na siłownie, brać udział w ćwiczeniach fitness czy uczęszczać na zajęcia jogi. Jeżeli jednak zależy nam na szybszym traceniu kilogramów, powinniśmy się zdecydować na rozpoczęcie swojej przygody z jakimś sportem wytrzymałościowym. Tutaj do najpopularniejszych należą bieganie, kolarstwo oraz pływanie. Bieganie wydaje się najprostszą i najmniej kosztowną opcją. W pozostałych przypadkach potrzebowalibyśmy karnetu na basen lub roweru. A żeby biegać nie potrzebujemy w zasadzie niczego oprócz specjalnych butów. Warto kupić choćby te najtańsze, ale nie biegać w zwyczajnych butach, ponieważ może się to skończyć kontuzją, która oddali nas od upragnionego celu jakim jest schudnięcie.

Jeśli zdecydujemy się na ten sport, biegajmy na początku dwa lub trzy razy w tygodniu, to będzie w zupełności wystarczająca ilość. Nasza dieta natomiast powinna składać się głównie z niskoprzetworzonych produktów. Po treningu najważniejsze będą węglowodany, ale nie zapominajmy również o białkach i zdrowych tłuszczach. W naszym jadłospisie nie powinno zabraknąć takich produktów, jak: pełnoziarniste makarony, kasze, rośliny strączkowe, orzechy, tłuste ryby, jajka i umiarkowane ilości chudego mięsa oraz nabiału.