Skuteczna utrata wagi jest to marzenie prawie każdej dziewczyny. Jednak niełatwo utracić niepotrzebne kilogramy zgromadzone przez dłuższy czas, podczas jedynie kilkutygodniowej modyfikacji sposobu odżywiania. Co prawda stosując się do jej wskazań można stracić na masie ciała, ale w większości przypadków powrót do starych niezdrowych przyzwyczajeń żywieniowych powoduje ponowne wrzucenie na wagę straconych w trakcie diety zbędnych kilogramów. Jest to często występujący tzw. efekt jo-jo, który towarzyszy niestety większości krótkotrwałych modyfikacji żywieniowych. Zatem jak można utracić zbędne kilogramy, aby uniknąć efektu jo-jo i zachować uzyskaną masę ciała? To nietrudne dzielne dziewczyny! Jedynie mądrze zbilansowana modyfikacja żywienia wzmocniona zwiększoną aktywnością fizyczną. To jedyny, działający sposób na szczupłą figurę.
W poszukiwaniu dobrej dla siebie modyfikacji sposobu odżywiania dobrze jest skorzystać z pomocy dietetyka. Każda z nas jest inna, ma inne wymagania i dlatego korzystanie z gotowych diet może nie dawać oczekiwanych rezultatów. Z pomocą specjalisty od żywienia szybciej, a przede wszystkim przyjemniej można zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej. Bierze on pod uwagę nie tylko aktualny stan zdrowia osoby, która pragnie się rozstać z nadmiarem tkanki tłuszczowej, ale także jej gastronomiczne upodobania, preferencje żywieniowe oraz styl życia. Na podstawie uzyskanej informacji rozplanowuje taki jadłospis, który skutecznie, z upływem czasu skutkować będzie stratą dodatkowych kilogramów.
Oczywiście modyfikacja dotychczasowego sposobu odżywiania jest bardzo ważnym czynnikiem sprzyjającym redukcji masy ciała, ale żeby była efektywna powinna być poparta odpowiednio wyczerpującym treningiem. Jednak, aby zmobilizować się do ćwiczeń, należy wybrać rodzaj aktywności fizycznej, który sprawia najwięcej satysfakcji. Nie musi być to siłownia czy klub fitness. Wystarczy stosować systematycznie ulubione aktywności fizyczne we własnym pokoju, a ich skutki z pewnością będzie zauważalny.