11 Lut Brak komentarzy admin Zdrowe odżywianie , , ,

Pomimo tego, że mnóstwo osób nie zwraca uwagi na swoją wagę, to waga ciała jest niezwykle ważna. To przecież ona w pewnym sensie jest odzwierciedleniem naszego stanu zdrowia i kondycji ciała. Co uczynić, aby osiągnąć prawidłową masę? Co uczynić w przypadku, kiedy jest ona zbyt duża?
Wiele osób zadaje sobie z tego powodu pytanie: jak stracić na wadze i co zrobić, żeby zachować prawidłową wagę ciała. W wielu przypadkach winę za nadwagę i brak kondycji przenosi się na uwarunkowania genetyczne i nie podejmuje żadnych kroków, aby osiągnąć wagę, która nie tylko spowoduje ładne wymodelowanie figury, ale również zagwarantuje nam lepsze zdrowie.

Od czego zależna jest masa ciała?
Wbrew pozorom waga naszego ciała zależy tylko od nas! Internet pełen jest przykładów kobiet, które mając sporo ponad 100 kilogramów w kilka miesięcy dały radę zrzucić zbędne kilogramy i osiągnąć idealny współczynnik masy do wzrostu (współczynnik BMI).

W jaki sposób jednak zrzucić zbędne kilogramy?
Podstawą zrzucenia zbędnych kilogramów jest odpowiednia, zbilansowana dieta oraz ćwiczenia fizyczne. Wszystkie poradniki, które mówią, że samą dietą, albo samym wysiłkiem fizycznym można zrzucić zbędne kilogramy, są tylko poradnikami z nazwy. Nasze ciało wymaga zarówno odpowiednich ćwiczeń, które pozwolą na pozbycie się posiadanej już tkanki tłuszczowej, a jednocześnie wytrenowanie mięśni i wymodelowanie całej figury, jak również dostarczania mu tylko potrzebnych substancji w diecie – najważniejsza jest tutaj rezygnacja z wielu produktów, jak chociażby słodyczy, białego pieczywa, czy mąki pszennej, czy także innych produktów zawierających cukier (napoje słodzone).

Czy warto?
Reasumując, jeśli chcemy schudnąć to konieczne jest duże samozaparcie! Warto skonsultować się również z dietetykiem, który konkretnie pod nasz organizm rozpisze dietę, a przez to efekty będą najszybciej zauważalne! A o to właśnie chodzi!