Stosowanie zdrowej diety staje się coraz bardziej popularne we współczesnym świecie. Prozdrowotne odżywianie się jest dosyć popularne, z tego powodu coraz więcej ludzi wykazuje zainteresowanie tym zagadnieniem. W jaki sposób komponować posiłki, aby czerpać z nich jak najwięcej korzyści? Jaką dietę stosować, by móc cieszyć się dobrze zbudowaną sylwetką?;Prozdrowotna dieta ma na celu przede wszystkim dostarczenie naszemu ciału wszystkich koniecznych do sprawnego funkcjonowania składników odżywczych. Nie mniej ważne jest również dostarczenie białek, tłuszczy, węglowodanów, witamin oraz minerałów we właściwych proporcjach. Zdrowe osoby zdecydowaną większość energii w ciągu dnia powinny uzyskiwać z produktów zbożowych. Nie spożywajmy zbyt często białego pieczywa, z tego powodu, że nie posiada ono wiele wartości odżywczych, a poziom cukru we krwi po spożyciu produktów z białej mąki gwałtownie rośnie. Produkty pełnoziarniste zawierają dużo błonnika wspomagającego procesy trawienia. Bardzo ważne jest spożywanie odpowiedniej ilości zdrowych jarzyn, które można jeść niemal bez ograniczeń. Posiadają one bardzo dużo wartościowych witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego ciała. Zdrowa dieta to także owoce, które powinniśmy spożywać jednak głównie w pierwszej połowie dnia, ponieważ zawierają znaczne ilości fruktozy odkładającej się w postaci tkanki tłuszczowej. Owoce warto spożywać z produktami zawierającymi tłuszcz, dzięki czemu możliwe staje się absorbowanie witamin A, E oraz K. Mleko a także produkty mleczne zawierają znaczne ilości wapnia oraz witaminy D, dlatego polecane są przede wszystkim w jadłospisie najmłodszych. Bakterie fermentacyjne zawarte w kefirze, jogurcie czy też maślance pozytywnie oddziałują na mikroflorę jelit.