W trosce o zachowanie szczupłej sylwetki zazwyczaj rezygnujemy ze spożywania wieczornego posiłku. Na przekór powszechnie panującej opinii, zachowanie to jest błędem i często przyczynia się nie do utraty wagi, ale wręcz do jej zwiększenia. Kolacja jest bowiem tak samo istotnym posiłkiem jak na przykład obiad albo drugie śniadanie. Omijanie jej niejednokrotnie może prowadzić jedynie do zwiększenia nadwagi, niemożności schudnięcia czy też do znacznego osłabienia przemiany materii.
Warto więc pamiętać, iż dietetyczna kolacja jest bardzo ważnym posiłkiem. Wiele z nas nie wie jednak, z jakiego typu składników ma się ona składać, aby prowadziła do spadku wagi oraz utrzymania zgrabnej figury. Będąc na diecie, nie wolno spożywać w trakcie swojego ostatniego posiłku danego dnia węglowodanów. Dobra kolacja na diecie odchudzającej powinna więc być złożona wyłącznie z warzyw i z produktu białkowego.
Przygotowanie dietetycznej kolacji z tych produktów nie jest jednak skomplikowane. Można bowiem zjeść wieczorem prostą sałatkę w stylu śródziemnomorskim i odtłuszczony serek wiejski, albo też przygotować jajecznicę z dwóch jajek smażonych na kilku kroplach oliwy i sałatkę z pomidorów. Dobrym wyborem na wieczorny posiłek będzie również ryba – warto tylko mieć na uwadze, by nie była tłusta. Niewskazane jest zatem jedzenie takich ryb jak śledź, łosoś czy też tuńczyk w oleju lub też halibuta – należy zastąpić je na przykład chudym pstrągiem lub tuńczykiem, ale w sosie własnym. Należy też postarać się codziennie jeść inny produkt białkowy na kolację, żeby dostarczyć do organizmu jak największej ilości niezwykle ważnych, różnorodnych witamin i składników mineralnych.