Kluczem do faktycznie dobrego samopoczucia jest nie wyłącznie zminimalizowanie ilości stresu w naszym życiu oraz systematyczna aktywność fizyczna, ale ponadto odpowiednie odżywianie się. Jedynie optymalnie opracowywane posiłki, spożywane w niezmiennych odstępach czasu zagwarantują naszemu organizmowi wszystko, co nieodzowne by utrzymać nas w dobrym zdrowiu przez długie lata.
Często osoby, które zdeklarowały się przejść na dietę ze względów zdrowotnych albo estetycznych (ochota zrzucenia kilku kilogramów), zbytnio restrykcyjnie podchodzą do swoich nawyków żywieniowych. Będąc na diecie nie trzeba ekstremalnie redukować ilości spożywanego jedzenia (jest to wręcz wysoce niewłaściwe). W miejsce tego warto dostosować się do ogólnych wytycznych, które uzdrowią naszą dietę, jednak nie kosztem uczucia głodu.
Kluczem do sukcesu jest między innymi regularne spożywanie posiłków. Najczęściej radzi się, by było to 5 przeciętnych porcji na dobę, co 3-4 godziny. Najbardziej fundamentalnym posiłkiem w ciągu całego dnia jest śniadanie, które powinno być zjedzone najpóźniej w ciągu godziny po wstaniu z łóżka. Bezwarunkowo nie należy zaczynać dnia od samej kawy na pusty żołądek!
Dietetyczne śniadanie powinno zawierać artykuły z rozmaitych grup (węglowodany, białko, tłuszcze, cukry) we właściwej relacji. W sezonie jesiennym i zimowym trzeba zatroszczyć się o to, by pierwszy posiłek był ciepły. Bardziej niż na kaloryczność produktów zwracajmy uwagę na ich indeks glikemiczny – dobierajmy tylko te o niskiej wartości indeksu, dzięki czemu długo pozostaniemy nasyceni i nie będziemy skazani na napady wilczego głodu.